نرگس سیفی | مربی فیتنس

فیتنس  ∙  تناسب اندام  ∙  مربی

10 سریالی که حتماً باید ببینید

10 سریالی که حتماً باید ببینید

مطمئنم خیلی از ماها دلمان می‌خواهد تا زمانی را از شبانه روز بیکار باشیم تا بتوانیم فیلم و سریال مورد علاقه‌مان را ببینیم. در مقاله 21 فیلمی که همۀ خانم‌ها باید ببینند با فیلم‌های فوق العاده‌ای آشنا شدید و حالا در این مقاله، قرار است 10 سریالی که هم امتیاز بالایی دارند و هم جزو جذاب‌ترین سریال‌های تاریخ سینما هستند را به شما معرفی کنم.

 

1) سریال خانه پوشالی (House of Cards)

سریال خانه پوشالی

سریال خانه پوشالی یک سریال درام و پلیتیکال است که داستان زندگی سیاستمدار برجسته به نام فرانک آندروود و همسرش به نام کلر آندروود را روایت می‌کند. فرانک در تلاش است تا با استفاده از توانایی‌های خود و به کمک همسرش، به موقعیت بالاتری در سیاست دست پیدا کند.

او در طول داستان با موانع مختلفی روبرو می‌شود که برای رسیدن به هدف خود باید آن‌ها را شکست دهد. سریال با بازی برتانی سپارل، کوین اسپیسی، و رابین رایت در نقش‌های اصلی بسیار موفق بوده است و جزو بهترین سریال‌ها قرار گرفته است.

امتیاز سریال خانه پوشالی در سایت IMDb، 8.7 از 10 است که نشان می‌دهد این سریال را خیلی از مخاطبان فیلم و سریال در سراسر جهان، دوست داشته‌اند. سریال خانه پوشالی (Bridgerton) دارای یک فصل و ۸ قسمت می‌باشد. هر قسمت از این سریال به مدت حدود ۵۰-۶۰ دقیقه است.

 

2) سریال دارک (Dark)

سریال دارک

سریال Dark یک سریال درام، رازآلود و علمی - تخیلی است که از سال 2017 تا 2020 از طریق پلتفرم Netflix پخش شد. داستان سریال در شهری به نام ویندن، در جنوب آلمان و در دهه ۲۰۱۰ روایت می‌شود. در این شهر، پس از ناپدید شدن یک نوجوان، گردش زمان و ماجراهای پیچیده‌ای شروع می‌شود.

سریال به شکل پرش‌های زمانی، داستان چندین نسل از خانواده‌های شهر را نشان می‌دهد که با تلاش برای حل پازل‌هایی که برای خود و جامعه‌شان فراهم می‌کنند، درگیر اتفاقات ناگهانی و پیچیده می‌شوند. بازیگران اصلی سریال شامل لوییز هوفمان، جوردیس تریپلی، موریتس براون، اولیا کراکو، باربارا نوبل و میکل نوده هستند. سریال دارای فصل‌های ۱، ۲ و ۳ است و از همان ابتدا، با بازخورد مثبت منتقدان و مخاطبان مواجه شد.

سریال Dark در کل ۳ فصل و ۲۶ قسمت است و در سایت IMDb امتیاز ۸.8 از ۱۰ را به دست آورده است. این امتیاز نشان می‌دهد که سریال Dark از نظر بیشتر مخاطبان، یکی از سریال‌های برتر دهه ۲۰ میلادی است.

 

 

از دستش نده: 10 کتابی که خانم‌ها حتماً باید بخوانند!

 

 

3) سریال پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)

سریال پیکی بلایندرز

سریال پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) یک سریال درام و جنایی است که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ توسط شبکه بی‌بی‌سی پخش شده است. داستان سریال در دهه ۱۹۲۰ در شهر بیرمنگام انگلستان جریان دارد و به زندگی خانواده پیکی بلایندرز متمرکز می‌شود. اعضای این خانواده به عنوان یک گروه خلافکار فعالیت می‌کنند و در حوزه‌های مختلفی از جمله قاچاق مواد مخدر، سلاح و پولشویی فعالیت می‌کنند.

برای پیشرفت در زندگی و پیروزی در برابر رقبای خود، این خانواده با تمام قدرت در دنیای جنایی که درگیر آن شده‌اند، رقابت می‌کنند. بازیگران اصلی سریال شامل کیلیان مورفی، هلن مک‌کروری، پل اندرسون و تام هاردی هستند. سریال دارای 6 فصل و 35 قسمت است و کمی پس از انتشار قسمت اول از فصل اول، توانست در دل مخاطبان فیلم و سریال، بشیند.

سریال پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) در سایت IMDb امتیاز ۸.۸ از ۱۰ را به دست آورده است که نشان می‌دهد به محبوبیت و موفقیت بالایی در بین مخاطبان رسیده است.

 

4) سریال لیست سیاه (Black List)

سریال لیست سیاه

سریال لیست سیاه (Blacklist) یک سریال جنایی و درام می‌باشد که از سال ۲۰۱۳ تاکنون پخش شده است. داستان سریال درباره ریموند ردینگتون است؛ مردی که به عنوان یکی از بزرگترین خلافکاران دنیا شناخته می‌شود و ناگهان تصمیم می‌گیرد با FBI همکاری کند و به آن‌ها برای دستگیری مجرمانی که درگیر جرائمی مثل فساد مالی، قتل و جنایات سایبری هستند، کمک کند. با بازی جیمز اسپیدر، مگان بون، دیگو کلاتنهوف و هری لنیکس، سریال لیست سیاه به شدت پرطرفدار و محبوب است و به تازگی آخرین قسمت از فصل نهایی آن منتشر شد تا بالاخره پس از سال‌ها، پایان آن رقم بخورد.

سریال لیست سیاه 10 فصل و بیش از 196 قسمت دارد. در سایت IMDb، این سریال امتیاز 8 از 10 را از طرف مخاطبان گرفته که امتیاز بسیار خوبی است.

 

5) سریال خانه کاغذی (Money Heist)

سریال خانه کاغذی

سریال خانه کاغذی (La Casa de Papel) یک سریال جنایی درام اسپانیایی است که در سال ۲۰۱۷ شروع به پخش شد و به سرعت در سراسر جهان توانست به محبوبیت بالایی برسد. داستان سریال درباره یک گروه از سارقان بسیار باهوش است که تصمیم می‌گیرند به بانکی در اسپانیا حمله کنند و پول نقد بسیار زیادی را به سرقت ببرند.

در طول سریال، نقش‌های مختلفی درباره گذشته و حال شخصیت‌ها به تصویر کشیده می‌شود و اتفاقات جالب و پیچیده‌ای در حین عملیات سرقت رخ می‌دهد. با بازی آلوارو مورته، اورسولا کوربرو، جیمی اسبتر و اوسکار خاین، سریال خانه کاغذی به یکی از پرطرفدارترین سریال‌های جهان تبدیل شده است.

سریال خانه کاغذی دارای 5 فصل با چندین قسمت در هر فصل است و در کل به بیش از 40 قسمت می‌رسد. این سریال توانسته است امتیاز 8.3 از 10 را در سایت IMDb کسب کند که همین امتیاز مشخص می‌کند چقدر این سریال جذاب است.

 

6) سریال مردگان متحرک (The walking dead)

سریال مردگان متحرک

سریال "مردگان متحرک" (The Walking Dead) یک سریال تلویزیونی آمریکایی در سبک درام و ترسناک است که در سال ۲۰۱۰ به روی آنتن شبکه AMC رفت. داستان سریال درباره یک گروه از بازماندگان است که توانستند در جهانی که آلوده به زامبی‌ها یا همان مردگان متحرک شده، زنده بمانند.

در طول سریال، شخصیت‌های مختلفی به دنبال زنده ماندن و مبارزه با مردگان متحرک هستند و در همین راه با مشکلات و خطرات زیادی روبرو می‌شوند. با بازی استیون یون، نورمن ریداس، ملیسا مکبراید و دنای گوریرا، این سریال به یکی از پرطرفدارترین و ماندگارترین سریال‌های تلویزیونی در تاریخ فیلم و سریال‌ها تبدیل شده است.

آره! سریال "مردگان متحرک" چندین اسپین‌آف هم دارد که براساس داستان‌ها و شخصیت‌هایی که در سریال اصلی معرفی شده‌اند، ساخته شده‌اند. مثلاً:

  •  :Fear the Walking Deadکه داستان آغاز همان زمانی است که ویروس زامبی در حال شیوع است، امّا در منطقه جنوبی کالیفرنیا و مکزیک رخ می‌دهد.
  •  :The Walking Dead: World Beyondکه داستان چندین سال پس از شروع بحران زامبی‌ها و در مورد گروهی از جوانان است که به دنبال پیدا کردن پدرانشان هستند.
  •  :Tales of the Walking Deadکه شامل داستان‌های کوتاه و مستقلی از دنیای "مردگان متحرک" است که در آن شخصیت‌ها و داستان‌های مختلفی را دنبال می‌کنیم.

تمامی اسپین‌آف‌های "مردگان متحرک" نیز همانند سریال اصلی، مورد استقبال بسیاری از علاقه‌مندان به سینما و تلویزیون قرار گرفتند.

سریال "مردگان متحرک" به طور کلی در بین منتقدان و بینندگان بسیار محبوب است و امتیاز بالایی در سایت‌های مرجع نظیر IMDB و   Rotten Tomatoes دارد. در IMDB این سریال امتیاز 8.2 از 10 را کسب کرده است و در Rotten Tomatoes امتیاز 91 درصد از منتقدان؛ همین یعنی با سریالی طرف هستیم که به شدت جذاب و هیجان انگیر است.

این سریال تاکنون 11 فصل و 154 قسمت دارد. صحبت‌هایی شده که احتمالآً سازندگان سریال در حال حاضر در حال ساخت فصل 12 این سریال هستند. هر قسمت این سریال در حدود 45 تا 60 دقیقه است.

 

7) سریال هانیبال (Hannibal)

سریال هانیبال

سریال "هانیبال" یکی از جذاب‌ترین سریال‌ها در ژانر جنایی، درام و ترسناک است و بر اساس رمانی به همین نام نوشتهٔ توماس هریس ساخته شده است. داستان سریال در مورد یک مامور پلیس به نام ویل گراهام می‌باشد که برای شناسایی و دستگیری یک قاتل سریالی به نام هانیبال لکتر که خود یک روانپزشک و آشپز است، همکاری می‌کند. امّا درگیری‌های مختلفی با این قاتل دیوانه و باهوش دارد.

سریال "هانیبال" به دلیل داستان جذاب، بازیگری عالی، کارگردانی خلاقانه و اجرای بصری شگفت‌انگیز، از سریال‌های برتر دهه 2010 شمرده می‌شود. این سریال با امتیاز بالایی در سایت‌های منتقدان مثل IMDb و Rotten Tomatoes شناخته شده است. امتیاز سریال در    IMDb حدود 8.5 از 10 و در Rotten Tomatoes امتیاز 93 درصد از منتقدان و 91 درصد از شرکت کنندگان کنندگان را به دست آورده است.

سریال "هانیبال" به طور کلی دارای 3 فصل و 39 قسمت می‌باشد که در سال‌های 2013 تا 2015 اکران شده است. متاسفانه سریال به دلیل نبود بودجه برای ساخت فصل چهارم، لغو شده است.

 

8) سریال وایکینگ‌ها (Vikings)

سریال وایکینگ ها

سریال وایکینگ‌ها، به داستان زندگی و ماجراجویی‌های راگنار لاثبروک و خاندانش در دوران وایکینگ‌ها در قرن ۸ تا ۱۱ میلادی می‌پردازد. در این سریال، جنگ‌های خونین و فتح نواحی جدید، داستان‌هایی از دیانت‌ها و باورهای اسطوره‌ای و کشف‌های جدید در آن دوران به تصویر کشیده شده است. بازیگرانی همچون ترافیس فیمل، کاترینا بالف و الکساندر لودویگ در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند. سریال وایکینگ‌ها با توجه به داستان پرطرفدارش، در میان مخاطبان و دنبال‌کنندگان بسیار محبوب است.

سریال وایکینگ‌ها در کل 6 فصل و 89 قسمت دارد. این سریال توسط مخاطبان و منتقدین بسیار محبوب بوده و امتیاز آن در سایت IMDb حدود 8.5 از 10 می‌باشد.

 

9) سریال برکینگ بَد (Breaking Bad)

سریال برکینگ بد

سریال برکینگ بد در مورد یک معلم شیمی به نام والتر وایت است که به دلیل مشکلات مالی و برای درمان بیماری‌اش تصمیم می‌گیرد با کمک جسی پینکمن، کریستال متامفتامین تولید کند. این کار او باعث ورود او به دنیای جرم و جنایت می‌شود.

این سریال برنده بسیاری از جوایز مهم مثل 16 جایزه امی و 2 جایزه گلدن گلوب بوده است. همچنین بر اساس امتیاز رای دهندگان در سایت IMDb، به عنوان یکی از بهترین سریال‌های تلویزیونی تمام دوران شناخته می‌شود و امتیاز آن در این سایت 9.4 از 10 می‌باشد.

سریال بریکینگ بد 5 فصل و 62 قسمت دارد.

 

10) سریال این ما هستیم (This is us)

سریال این ما هستیم

«This is Us» سریالی درام و خانوادگی است که توسط شبکه NBC ساخته شده است. داستان سریال درباره‌ی سه برادر است که به طور پیوسته درگیر مسائل و مشکلات خود و خانواده‌شان هستند. این سریال به گذشته و حال شخصیت‌ها می‌پردازد و مسائلی مانند عشق، خانواده، روابط و مشکلات روانی را نیز به تصویر می‌کشد. بازیگرانی همچون میلو ونتیمیگلیا، ماندی مور، سترلینگ ک.براون و کریس صلیوان در این سریال حضور دارند. «This is Us» مورد استقبال بسیاری از بینندگان و منتقدین قرار گرفته و چندین جایزه برای آن به ارمغان آورده است.

سریال This is Us تا کنون 5 فصل داشته است و امتیاز آن در سایت IMDb حدود 8.7 از 10 است.

 

خلاصه مطلب

پیشنهاد می‌کنم همین الان یکی از این 10 سریال فوق العاده جذاب را انتخاب کنید و شروع کنید به دیدنش. این 10 سریال جزو سریال‌هایی هستند که حتماً باید حداقل یکبار به‌طور کامل آن‌ها را ببینید. اگر هم بجز این‌ها سریال خوب دیگری می‌شناسید، حتماً در بخش نظرات معرفی کنید.