نرگس سیفی | مربی فیتنس

فیتنس  ∙  تناسب اندام  ∙  مربی

پیش بسوی پاییز، با 8 دکور پاییزی جذاب!

پیش بسوی پاییز، با 8 دکور پاییزی جذاب!

پاییز فصل رنگهاست؛ جذابیت فصل پاییز آنقدر زیاد است که در هر کاری می‌توانید از تم‌ها و رنگ‌های آن استفاده کنید. یکی از چیزهایی که می‌تواند تاثیر خوبی در روحیات و زیبایی خانه شما داشته باشد، دیزاین یا طراحی دکوراسیون به سبک پاییزی است.

یکی از مزیت‌های دکورهای پاییزی این است که شما برای هر سبک چیدمانی می‌توانید از آن کمک بگیرید. حتی اگر قصد دارید هزینه زیادی هم برای این کار صرف نکنید باز هم می‌توانید روی دیزاین پاییزی منزلتان حساب کنید. من چند ایده طراحی دکوراسیون پاییزی دارم، که دوست داشتم آن‌ها را به شما هم معرفی کنم. اگر شما هم دوست دارید با این ایده‌ها آشنا شوید همراه من باشید.

 

قبل از تغییر دکور پاییزی باید به چه چیزهایی توجه کرد؟ 

در اینترنت و فضای مجازی عکس‌های زیادی از دیزاین‌های خانگی می‌بینید که ممکن است برایتان جذاب باشد، اما آیا همه آن‌ها برای خانه شما مناسب هستند؟ اصلا می‌توانید آن‌ها را در خانه‌تان پیدا کنید یا نه؟ یک نکته مهمی که ممکن است خیلی‌ها به آن توجهی نداشته باشند، این است که سبک چیدمان این خانه‌ها ایرانی است یا شرقی؟ شاید این طور فکر کنید که هر سبک چیدمانی را می‌توانید برای خانه خود در نظر بگیرید. من هم با این تصور مخالف نیستم اما چیزی که مربوط به اصول طراحی دکوراسیون می‌شود، این است که ساختمان خانه با چه سبک معماری ساخته شده است؟  خانه‌های ایرانی اکثرا سبک شرقی و ایرانی دارند، بنابراین طوری ساخته می‌شوند که بخش‌های خاصی برای خانه در نظر گرفته می‌شود. 

بنابراین قبل از هر چیزی باید نوع معماری خانه‌تان را در نظر بگیرید. بعد از این باید سراغ متراژ و هزینه‌ای که برای تغییر دکوراسیون در نظر گرفته‌اید بروید. باید قبل از شروع تغییر دکور پاییزی این سوالات را از خود بپرسید:

  • چه قسمت‌هایی از خانه احتیاج به تغییر دکوراسیون دارد؟
  • چقدر می‌توانید در قسمت‌های مورد نظرتان تغییر به وجود بیاورید؟
  • چه رنگ‌های پاییزی می‌توانید در دکور خانه استفاده کنید؟
  • از چه اکسسوری‌های دیزاین منزل پاییزی می‌توانید استفاده کنید؟

 

 

یکی از کارای مهمی که قبل از تغییر دکوراسیون پاییزی باید بهش فکر بکنین اینه که چه رنگا و اکسسوریایی برای منزل شما مناسبه. یعنی چیزایی رو برای طراحی دیزاین پاییزیتون انتخاب کنین که با بقیه وسیله‌های خونه تناسب داشته باشن! 

 

 

8 دکور پاییزی جذاب

ایده‌های دکور پاییزی آنقدر زیاد هستند که نمی‌شود در چند خط آن‌ها را معرفی کرد، اما می‌توانم چند تایی از آن‌ها را که تقریبا برای همه قابل انجام هستند را به شما معرفی کنم تا بتوانید در تغییر دکوراسیون منزل از آنها استفاده کنید. ایده‌های دکور پاییزی می‌توانند در این قسمت‌ها استفاده شوند:

 

 

از دستش نده: تاثیر و فواید خواب روی کیفیت زندگی

 

 

1) تزئین ورودی‌ها

ورودی‌های خانه اولین جاهایی هستند که هر کسی که وارد آن می‌شود، با آن‌ها روبرو خواهد شد؛ پس مهم است که به زیبایی و به روز بودن آن‌ها توجه داشته باشید. اگر در جایی زندگی می‌کنید که نمی‌توانید در‌های ورود به خانه را تزئین کنید، اصلاً ناراحت نباشید، می‌توانید ایده‌هایتان را روی درهای اتاق‌های خانه پیاده کنید.

می‌توانید از اکسسوری‌های مختلفی در تزئین درهای اتاق خانه‌تان استفاده کنید. پیشنهادی که من برای شما دارم استفاده از ریسه‌های برقی با رنگ زرد و نارنجی است. این ریسه‌ها، حالت  مینیمال  و  جذابی  دارند و می‌تواند در شب فضای قشنگ و رمانتیکی را برای خانه شما بسازند.

 

2) استفاده از پالت رنگ پاییزی 

استفاده از رنگ‌های پاییزی در دکور خانه جلوه قشنگی به محیط و وسیله‌های آن می‌دهند. این رنگ‌ها شامل رنگ‌های زرد، نارنجی، قهوه‌ای، زرشکی، سبز و کرم می‌شود که تقریبا می‌توانند مکمل خیلی از رنگ‌هایی باشند که در وسیله‌های خانه از آن‌ها استفاده شده است. بهتر است از این رنگ در جاهایی استفاده کنید که با رنگ وسیله‌ها در تضاد باشد. مثلا اگر یک مبل سبز رنگ دارید، می‌توانید از یک شال زرشکی رنگ در تزئین آن استفاده کنید. این باعث می‌شود که جلوه هر دوی آنها در تغییر دکوراسیون بیشتر و بهتر شود.

 

3) استفاده از عناصر طبیعی

وقتی صحبت از دکور پاییزی می‌شود، انتظار داریم که یک نشانه‌ای از پاییز در این دکور وجود داشته باشد. استفاده از عناصر طبیعی که شما را یاد پاییز و زیبایی‌های آن می‌اندازد، می‌تواند در این کار به شما کمک می‌کند. مثلاً می‌توانید از میوه‌های پاییزی یا کدو حلوایی‌ها در تزئین گوشه‌ای از خانه استفاد کنید. یا در کتابخانه، قفسه یا هر چیزی شبیه به این‌ها از برگ‌های پاییزی، چوب خشک و میوه درخت کاج برای تزئین استفاده کنید.

 

4) استفاده از چوب و وسیله‌های چوبی 

چوب یک عنصر طبیعی و آرامش بخش است که می‌تواند نشانه‌ای از سادگی و اصالت طبیعت در خانه‌ها باشد. حتی در نظریه‌های خاصی مثل وابی سابی هم به تاثیرات چوب در دکوراسیون اشاره شده است. برای این که بتوانید از این متریال طبیعی و پاییزی در دکور خانه‌تان استفاده کنید، می‌توانید از وسیله‌هایی مثل میز عسلی، صندلی چوبی، پایه گلدان چوبی و اینجور چیزها کمک بگیرید.

 

5) استفاده از اکسسوری‌های پاییزی

اکسسوری‌های پاییزی تاثیر زیاد و جذابی روی دیزاین پاییزی یک خانه دارند. نشانه‌هایی که می‌توانید با دیدن آن‌ها یاد پاییز و قشنگی‌های این فصل بیفتید. در واقع این با عناصر طبیعی فرق دارد؛ شما می‌توانید از  تابلوهایی که عکس پاییز یا نقاشی‌های آن را دارند  در تزئین دیوارهایتان استفاده کنید. اگر خرید تابلو یا استفاده از آن برایتان ممکن نیست، می‌توانید از دیوارکوب‌ها یا استیکر‌هایی که نشانه‌هایی از پاییز دارند، استفاده کنید.

 

 

از دستش نده: 21 فیلمی که همۀ خانم‌ها باید ببینند!

 

 

6) استفاده از شمع و خوشبوکننده‌ها 

احساس گرما، یکی از نشانه‌هایی است که می‌تواند در فصل سرد پاییزی، در خانه به شما حس آرامش دهد. شمع یکی از وسیله‌هایی است که می‌تواند این تاثیر را در دکور پاییزی منزل شما بسازد. همچنین در کنار آن استفاده از یک سینی حاوی خوشبوکننده‌های پاییزی، جلوه جذابتری به خانه شما می‌بخشد. در این سینی می‌توانید از میخک، دارچین و پوست پرتقال خشک شده استفاده کنید، تا عطر خوش آنها حس تازگی و آرامش به شما ببخشد.

 

7) استفاده از گیاهان پاییزی 

گیاهان پاییزی منحصر به فرد هستند و زیبایی خاصی در طبیعت دارند. از طرفی هم استفاده از گل و گیاه در خانه، حال و هوای خوبی به آن می‌بخشد. حتی اگر حوصله نگهداری از گیاهان را نداشته باشید، باز هم مشکلی نیست، چون می‌توانید از چند گل خشک یا چند شاخه گندم در گلدانی بر روی میز اتاق نشیمن استفاده کنید و دکور پاییزی شیکی را برای خانه‌تان بسازید.

 

8) استفاده از رومیزی و سبدهای حصیری

تزئین میزهای خانه می‌تواند جلوه پاییزی قشنگ و ساده به منزلتان ببخشد. ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین کار برای تزئین آن‌ها استفاده از رومیزی‌های پاییزی است. رومیزی‌هایی با رنگ‌های پاییزی می‌توانند میزهای خانه‌تان را از سادگی درآورند به آن روح تازه‌ای ببخشند. تازه اگر از سبدهای حصیری هم در کنار آن‌ها استفاده کنید، جذابیت دکورتان را چند برابر می‌کنید.

 

تاثیرات دکور پاییزی در منزل 

شاید سرمای پاییز برای بعضی‌ها فقط خاطره‌ای از مریضی و سرماخوردگی باشد، اما از جنبه‌های دیگری هم می‌توان به آن‌ها نگاه کرد که تاثیر بهتری داشته باشد. تغییرات همیشه تاثیر مثبتی روی محیط و روحیه افراد دارند. وقتی شما تصمیم می‌گیرید که محیط جایی که در آن زندگی می‌کنید را کمی عوض کنید و از رنگ‌های گرم پاییزی هم در این تغییر کمک بگیرید، باعث می‌شود که تاثیرات مثبتی را هم در روحیه و هم در خانه خود به وجود بیاورید.

قرار هم نیست که با این کار، کلی هزینه به شما تحمیل شود. خیلی از تغییراتی که با دکور پاییزی می‌توانید در دکوراسیون منزلتان ایجاد کنید، می‌تواند با همان وسیله‌هایی که در خانه دارید هم انجام شود. حتی اگر هم این طور نبود باز هم  می‌شود با وسیله‌هایی که قیمت مناسبی هم دارند، دکور پاییزی مناسبی برای خانه‌تان آماده کنید.  حالا همین کار ساده چه تاثیرات مثبتی می‌تواند داشته باشد؟

 


پست اینستاگرام: شات ضدعفونی!

 

 

حس تازگی 

اول این که باعث می‌شود شما حس تغییر و تازگی داشته باشید. یعنی اگر از جایی که هستید خسته شده‌اید، می‌توانید از لوازم و رنگ‌های پاییزی استفاده کنید و کمی این خستگی را از بین ببرید.

 

بهبود روحیه 

همچنین روحیه شما با این کار تقویت می‌شود. خیلی وقت‌ها یک تغییر کوچک، می‌تواند شما را از حس افسردگی  و بی رمقی که دارید، دربیاورد. رنگ‌هایی که در دکور پاییزی استفاده می‌شوند، همگی رنگ‌های گرم و روحیه بخشی هستند. یعنی تاثیرات مثبتی که دارند روی همه افرادی که در آن خانه رفت و آمد و زندگی می‌کنند، اثر می‌گذارد. پس هر کسی که وارد خانه شما شود هم می‌تواند متوجه این تاثیرات مثبت بشود.

 

 

از دستش نده: چطور به آرزوهایمان برسیم؟

 

 

افزایش قدرت انتخاب 

در تغییر دکوراسیون به سبک پاییزی، شما تصمیم می‌گیرید که یک سری وسایل را نگه دارید و یکسری را کنار بگذارید یا در جاهای دیگری استفاده کنید. در این شرایط شما قرار است انتخاب کنید که چه وسیله‌ای برای چه جایی مناسب‌تر است، یا این که می‌شود آن وسیله حذف شده را در جای دیگری استفاده کرد یا نه؟

وقتی این کار را چند بار تکرار کنید، متوجه می‌شوید که بعضی از وسیله‌ها خاصیت و جذابیت خاصی ندارند و فقط خانه شما را اشغال کرده‌اند، پس باید بین شلوغ کردن خانه و داشتن دکور  شیک  و  مرتب  پاییزی، یکی را انتخاب کنید. این کار به شما کمک می‌کند که با در نظر گرفتن وجه‌های مختلف، انتخاب درست و مناسب‌تری داشته باشید.

 


پیشنهاد کتاب: پیشنهاد می‌کنم حتماً کتاب اصول چیدمان و سبک شناسی در دکوراسیون داخلی از میرزاآقایی را بخوانید.

 

 

خلاصه مطلب 

دکور پاییزی شامل اکسسوری‌ها و رنگ‌های جذابی می‌شود که می‌توانند در تزئینات منزل جلوه‌های قشنگ و تاثیرگذاری داشته باشند. خوبی دکورهای پاییزی این است که احتیاج به صرف هزینه زیادی ندارند و می‌تواند با وسیله‌های ساده هم دکور شیکی درست کرد.